Skip to main content

STANDARDVILKÅR

for Live Streaming

1 INTRODUKSJON

1.1 Disse Generelle vilkår gjelder for tjenester (“oppdraget”, “tjenesten”, “prosjektet”) Park Pixel AS utfører og påtar seg for Kunden (også nevnt som “Oppdragsgiver”)

1.2 Park Pixel AS: Tjenesteleverandøren som er knyttet til domenet www.parkpixel.no og merkevaren “Nordic Broadcast Company”.

1.3 Merkevaren Nordic Broadcast Company (NBC) eies og driftes under Park Pixel AS (NO 921 776 225 MVA).

1.4 Hos Park Pixel AS kan du bestille tjenester innen liveproduksjon og tilhørende tilleggsprodukter. For å bestille tjenesten må du akseptere vilkårene i denne avtalen og følge disse i sin helhet. Våre vilkår vil sammen med din bestilling og ordrebekreftelse utgjøre samlet avtalegrunnlag for bestillingen/ kjøpet. Disse vilkår gjelder dersom ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene.

2 STANDARDVILKÅR

2.1 AVTALENS RANG
Avtalte vilkår i tilbudet, ordren eller andre skriftlige kontrakter går foran vilkårene i dette dokumentet.

2.2 KUNDENS KONTAKTPERSON

a) Kundens kontaktperson må være bemyndiget til å opptre på vegne av Oppdragsgiver i alle saker som angår gjennomføring av prosjektet. Kundens kontaktperson må også være bemyndiget til å kunne signere avtaler, bestille tjenester og produkter på vegne av Oppdragsgiver. Signerte bestillinger av personer uten meddelt prokura vil bli forfulgt rettsmessig.

b) Oppdragsgiver samtykker til at Nordic Broadcast kan be om kopi av firmaattest og utføre kredittsjekk.

2.3 ADKOMST

Kunden er ansvarlig for at Nordic Broadcast, herunder personer som arbeider for eller bistår Nordic Broadcast med gjennomføring av Prosjektet, har eller får tilgang til anlegg, områder, fasiliteter, informasjon eller annet som er nødvendig for gjennomføring av Prosjektet.

2.4 OPPRIGG

Nordic Broadcast forbeholder seg retten til å rigge opp slik Nordic Broadcast anser det best for optimal gjennomføring av sendingen.

2.5 KONFIDENSIALITET

Partene skal behandle alle opplysninger Partene får om hverandre i tilknytning til Prosjektet konfidensielt. Dette gjelder ikke opplysninger som er offentlig kjent, offentlig tilgjengelig eller som kreves for utlevering av opplysninger etter krav fra offentlige myndigheter.

2.6 PROSJEKTDETALJER

Kunden skal ved bestilling gi en presis og fullstendig beskrivelse av Prosjektet. Kunden er ansvarlig for manglende informasjon, feil eller ekstrakostnader som oppstår som følge av uklarheter i Prosjektet. Nordic Broadcast tar forbehold om utførelse av Prosjektet slikt det står skrevet i tilbudet, ordren og prosjektbeskrivelsen.

2.7 LISENSER OG TILLATELSER

a) Ved bruk av musikk i det offentlige rom skal det av ansvarlig arrangør innhentes tillatelse fra opphavsmannen i henhold til åndsverkloven. Dette gjelder ved bruk av mekanisk musikk/bakgrunnsmusikk så vel som live fremføring. I Norge er det Tono som forvalter disse rettighetene på vegne av egne medlemmer samt medlemmer av dets søsterselskaper hvor det foreligger gjensidighetsavtaler. Dersom det er ønskelig kan Nordic Broadcast bistå med innhentelse av lisenser og tillatelser.

b) Nordic Broadcast besitter programvare, hardware og lisenser essensielt for å i seg selv utføre live broadcast. Dersom Oppdragsgiver ønsker live streaming til spesifikke plattformer som fordrer egne lisenser dekkes dette av Oppdragsgiver.

2.8 MARKEDSFØRING

a) Om ikke annet er særskilt avtalt mellom Partene, har Nordic Broadcast rett til å bruke Kundens navn og logo som referanse og i markedsføring av egen næringsvirksomhet.

b) Nordic Broadcast kan bruke Prosjektet eller deler av dette til reklame, visning eller publisering i forbindelse med promotering av egen virksomhet. Dette i form av papir, internett, konkurranser og mer.

c) Kunden gir Nordic Broadcast tillatelse til å vise merkevarens egne sendingsplakater som del av Produksjonen. Nordic Broadcast forplikter seg til ikke å vise disse på en måte som forringer Kundens produkt og budskap eller er til sjenanse for sendingen generelt.

2.9 KONTAKTINFORMASJON

Dersom Kunden kontakter Nordic Broadcast via e-post, lagres Kundens e-posthenvendelse og kontaktinformasjon hos oss. Kontakter Kunden Nordic Broadcast via telefon lagres Kundens telefonnummer hos oss. Denne informasjonen er nødvendig for å kunne gjennomføre henvendelsen og for å kunne kontakte Kunden ved behov.

3 BESTILLINGS- OG AVTALEPROSESS

3.1 Bestilling er bindende når Oppdragsgiver har bekreftet bestillingen og avtalen er signert.

3.2 Denne avtalen erstatter alle tidligere avtaler mellom partene. Inkludert tidligere korrespondanse og avtaler på e-post, telefon og andre dialoger. Eventuelle endringer av denne avtalen skal utføres skriftlig og i nummerert rekkefølge vedlagt denne avtalen.

3.3 Nordic Broadcast er samtidig bundet av Oppdragsgivers bestilling når Nordic Broadcast har sendt ut ordrebekreftelse og denne ikke avviker fra det som har blitt avtalt mellom Partene i tidligere korrespondanse.

3.4 Nordic Broadcast forbeholder retten til å kansellere en bestilling eller deler av denne dersom den avviker fra det Viken Streaming har tilbudt.

3.5 Ved avvik på vår tilgjengelighet kan din bestilling før den er bekreftet av Nordic Broadcast, eller deler av den, bli kansellert. Ved en slik situasjon vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva Nordic Broadcast kan tilby i stedet.

3.6 Kun produkter, tjenester og/eller tilbehør som er spesifisert under tilbudet er inkludert i bestillingen.

3.7 Bestillinger som ikke ble ferdigstilt grunnet hindringer hos Oppdragsgiver vil bli fakturert Oppdragsgiver i sin helhet uten ytterligere varsel og mulighet for kansellering.

4 PRISER OG BETALING

4.1 Alle priser som blir oppgitt i korrespondanse, avtaler, tilbud etc. er ekskludert merverdiavgift og timetillegg ved overtid, helge- og helligdager med mindre det er skriftlig spesifisert at dette er inkludert i Prosjektet.

4.2 Kunden skal gjennomgå mottatte fakturaer og eventuelle underlagsdokumentasjoner og kontrollere dette samt leverte produkt. Eventuelle feil eller mangler skal påpekes skriftlig av Kunden innen forfall. I motsatt fall anses fakturaen og Prosjektet for å være akseptert og godkjent.

4.3 Nordic Broadcast forbeholder seg retten til å gjøre de endringer i avtalte priser som kan bli foranlediget av devaluering, revaluering eller underleverandører, samt offentlige myndigheters beslutning om prisforhøyelser eller avgifter som blir pålagt næringen.

4.4 Timeantallet i halvdags- og heldagspakker er definert som timer til sendetid

4.5 Arbeid utenom avtalt tidsrom eller arbeidstid faktureres etter Nordic Broadcast sine veiledende priser:

a) Ordinær timepris:
kr 750/time
Ordinære timer fra kl. 23:00: 100%

b) Timetillegg:
– Timer utover halvdagspakke: 100%
– Over 8 timer: 100%
– Overtid fra kl. 23:00: 150%
Tillegget bortfaller når et høyere tillegg blir gjeldende.

Obs! Priser og tillegg påføres pr. crewmedlem.

4.6 TILLEGGSKOSTNADER
Priser oppgitt i tilbudet, ordren eller andre dokumenter tilhørende Prosjektet inkluderer kostnader slik det er beskrevet. Kostnader til leverandører og tredjeparter kan komme frem. Slike tilleggskostnader kan for eksempel være lisenskostnader for bruk av innhold som bilder og musikk, leie av lokaler, parkering, ferge, bompenger, overnatting etc. timetillegg ved overtid, arbeid utover avtalt tidsramme og arbeid i helger og helligdager.

a) Ved krediteringsanmodning på grunn av feil opplysninger i kundens bestilling, belastes ny faktura med et administrasjonsgebyr på kr 350.

b) Prosjektet faktureres umiddelbart etter fullført produksjon. Med mindre annet er spesifisert, er betalingsfristen satt til 10 – ti – dager fra fakturadato.

c) Dersom totalbeløpet overstiger kr. 75.000,- kan det være aktuelt å be om depositum på 50%.

d) Nordic Broadcast kan be Oppdragsgiver stille tilfredsstillende garanti for rettidig betaling. Oppdragsgiver gir Nordic Broadcast rett til å foreta kredittsjekk.

e) Oppdragsgiver aksepterer at Nordic Broadcast kan inndrive sine krav i henhold til den norske forsinkelsesrenteloven og bestemmelsene i Inkassoloven. Ved en eventuell oversendelse til inkasso, bortfaller avtalte rabatter.

f) Ovennevnte regler gjelder i den grad annet ikke er avtalt.

5 REISEBESTEMMELSER

Reisetid regnes ikke som en del av alminnelig arbeidstid, men kompenseres etter følgende bestemmelser;

5.1 Når oppmøtested eller opptakssted er kortere enn 1 time/60 km (evt.30 min hver vei/30km) fra produksjonens hovedkontor, produksjonskontoret, eller overnattingssted, tilfaller det ingen tillegg.

5.2 Ved reisetid utover 1 time kompenseres det tilsvarende 75% av timelønn (100 % søn og 150% timelønn helligdag).

5.3 Reisetid gir ikke grunnlag for overtidstillegg.

5.4 For reise på rene reisedager og pålagt reise på fridager gis reisekompensasjon tilsvarende en dagslønn.

5.5 Disse bestemmelser gjelder ikke reisetid mellom ulike opptakssteder/locations i løpet av en arbeidsdag. Slike reiser regnes som alminnelig arbeidstid.

5.6 Dersom en arbeidstaker blir pålagt arbeidsoppgaver under reisen, blir denne tiden regnet som en del av alminnelig arbeidstid.

5.7 Arbeidstaker kan ikke pålegges en sammenhengende reise- og arbeidstid som overstiger 14 timer i løpet av en arbeidsdag, med mindre reisetiden gir mulighet for hvile.

6 AVBESTILLING

6.1 Nordic Broadcast tilbyr 8 ukers fri avbestillingsfrist

6.2 Avbestilling skal skje skriftlig.

6.3 Ved avbestilling samtykker Oppdragsgiver til å refundere Nordic Broadcast for alle kostnader og utgifter som er pådratt før avbestilling, og som vedrører ikke kansellerbare forpliktelser, og å forsvare, skadesløsgjøre og holde Nordic Broadcast uskadeliggjort for ethvert ansvar knyttet til slik handling.

6.4 Ved avbestilling beholder Nordic Broadcast alle rettigheter til produktet og tjenesten i tilknytning til Prosjektet. Ingen rettigheter overføres til Kunden.

6.5 Ved avbestilling på tidspunkt under 8 uker og over 4 uker til avtalt leveringstidspunkt belastes 50% av kontraktssummen.

6.6 Ved avbestilling på tidspunkt under 4 uker til avtalt leveringstidspunkt forfaller hele ordresummen til betaling.

6.7 Fakturerte ordre kan ikke avbestilles.

6.8 Prosjekter som ikke ble avbestilt innen ovennevnte frister grunnet hindringer utenfor Nordic Broadcasts kontroll vil bli fakturert Oppdragsgiver i sin helhet uten ytterligere varsel og mulighet for kansellering.

6.9 Dersom Kunden ikke møter til avtalt tid for Prosjektet eller tjenesten, eller ikke gir tilgang til nødvendige områder eller fasiliteter som nevnt i punkt 2.3 faktureres avtalt beløp iht. avtalen i sin helhet.

6.10 Tjenesten faktureres uansett om produktet benyttes eller ikke.

7 AVTALEBRUDD OG MISLIGHOLD

7.1. Hvor annet ikke fremgår av avtalen, gjelder alminnelige obligasjonsrettslige prinsipper for mislighold.

7.2 Dersom en part har rimelig grunn til å tro at den annen part ikke vil oppfylle sin del av avtalen, kan førstnevnte part innstille og holde egen ytelse tilbake. Den annen part skal straks varsles og Partene skal arbeide sammen for å løse aktuelle utfordringer.

7.3 Nordic Broadcast sitt samlede ansvar under Prosjektet, er begrenset til produktet og tjenesten sitt fakturerte og innbetalt beløp.

7.4 Forsinkelser grunnet manglende informasjon under punkt 2.3, 2.6 og 2.7, står ikke Nordic Broadcast ansvarlig for. Slike hendelser kan få konsekvenser og medføre utsettelse for ferdigstillelse i forhold til Nordic Broadcast sitt tidsskjema og andre Prosjekter.

8 SKADE OG TAP

8.1. Oppdragsgiver er ansvarlig for skade som påføres Nordic Broadcast og deres underleverandører samt arrangementsstedet sitt utstyr, inventar eller lokaler. Dette som følge av uaktsomhet eller forsettlig opptreden av deltagere eller av Oppdragsgiver selv. Oppdragsgiver skal da dekke det fulle økonomiske tap. Et arbeidstillegg på maks 5 timer ordinær timessats kan kreves i kompensasjon der betydelig mengde tid forløper.

8.2 Nordic Broadcast er i ingen tilfeller ansvarlig for indirekte tap og fraskriver seg ethvert ansvar for problemer og eventuelle økonomiske tap forårsaket av Nordic Broadcasts produkter og tjenester. Dette kan kan være men er ikke begrenset til: blokkering av lydspor, stopp av sending som resultat av algorytmer, andre problemer med servere og plattformer, manglende tilgang til kundens kontoer og systemer, ikke akseptabel nettverkhastighet på lokasjon, tap av internet, tap av strøm, m.m.

9 REKLAMASJONER

9.1 Enhver reklamasjon skal skje skriftlig og inneholde saklig grunnlag over feilens eller mangelens art og omfang.

9.2 Oppdragsgiver taper sin rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom det ikke innen rimelig tid etter at Oppdragsgiver oppdaget eller burde ha oppdaget den, gir Nordic Broadcast melding som angir hva slags mangel det gjelder.

10 FORCE MAJOURE

Skulle det inntreffe en ekstraordinær situasjon som ligger utenfor Nordic Broadcast sin kontroll og som umuliggjør oppfyllelse av plikter etter denne avtalen, og som etter norsk rett må regnes som force majeure, skal Oppdragsgiver varsles om dette uten ugrunnet opphold. Nordic Broadcasts forpliktelser suspenderes så lenge den ekstraordinære situasjonen varer. Oppdragsgivers motytelse suspenderes i samme tidsrom.

11 VERNETING

Partenes rettigheter og plikter etter denne avtalen bestemmes i sin helhet av norsk rett. Dersom det oppstår tvist mellom partene om tolkningen eller rettsvirkningene av avtalen, skal tvisten først søkes løst ved forhandlinger. Fører slike forhandlinger ikke fram innen to måneder, kan hver av partene forlange tvisten avgjort for de ordinære domstoler. Søksmål skal vedtas ved Nordic Broadcasts alminnelige verneting.

Vilkår v2 per 22.09.2021. Vi forbeholder oss retten til endring av priser, vilkår og spesifikasjoner uten varsel frem til signert avtale.

Alle priser oppgitt i våre vilkår er ekskl. mva.